onsdag 20 november 2013

Förkylning de luxe, fina huset och minus.

Jag fattar inte?
Först har jag inte en endaste förkylning på nästan fem år och sedan får jag två på fjorton dagar.
Eller så är det samma som fortsätter.
har man varit förkyld så kanske man är mer benägen att ta på sig nästa virus som kommer?
Vad vet en ko?
Förkyld är jag igen i alla fall och redigt den här gången.
Förra gången hade jag mest ont i halsen och kände mig hängig i dag är jag snuvigare än snuvig, har ögoninflammation och fryser som en liten hund.
Flammanionen har läkt bra i natt så det går mot ljusare tider.
Ja, jag säger då det.
Vilket jäkla elände.
Min sista vecka på gamla avdelningen.
Hur jag än mår på fredag så skall jag pallra mig dit och bjuda barnen på avskedsfika i alla fall.
Man kan ju inte bara dra utan att säga hejdå på ett bra sätt.

I dag blir det väl soffläge igen då.
Lite bra repriser på PLAY och någon film.

Jag kan inte sluta tänka på det där jäkla huset som vi skall titta på, på lördag.
Jag kan inte gå på husvisning utan att ha möblerat hela huset och flyttat in innan vi åker där ifrån.
Skitjobbigt!
Jonny är mer "down to earth" och kollar på grunden, vattenlekage, takstolar och annat tråkigt.

Apropå ingenting så visade vågen minus i morse i alla fall.
En vecka med LCHF och jag har stått på samma varje morgon men inte i dag.
Minus 1 kg!!
Nu har jag bara fyra kvar till första delmålet.
Fasen vad man håller på och sliter med vikten hela tiden.
Skall jag hålla på så här livet ut?
Ja, antagligen eftersom jag bara behöver se på lite gotta för att svälla upp som en Heffaklump.
God morgon!
Detta är ett gammalt kort för jag vill inte skrämma dig med hur jag ser ut i dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar