måndag 4 november 2013

Ont i halsen

Jag sa på mitt jobb förra veckan att det var flera år sedan jag var förkyld sist.
"peppar peppar".
Man skall inte säga så där för vad händer då?
JO!
I torsdags morse vaknade jag och hade ont i halsen :P
Nu har jag haft ont i halsen hela helgen men jag har förträngt det eftersom jag inte har haft tid att bli sjuk med stor fest på gång och huset fullt med folk.
I går kväll när lokalen var städad och alla hade åkt hem så bröt det ut på riktigt.
I natt har jag knappt fått en blund i ögonen.
Nu kan jag knappt svälja.
Jag får nog lov att stanna i sängen ett par dagar.
I morgon eftermiddag har jag en läkartid för mitt onda knä.
Om inte halsen blivit bättre i morgon så kan man kanske be om ett halsprov när man ändå är där.
Det värsta med att vara sjuk är inte att vara sjuk utan att ringa till jobbet och SÄGA att man är sjuk.
De jobbar ju på sina bara knän där uppe och man vill verkligen inte ringa och säga att man inte kommer.
Men det är bara att bita i det sura äpplet och säga som det är.
Om 25 minuter ringer jag.
Ångest i 25 minuter till.
Det kliar i mina ögon och öron också.
Kliar!?
Vad är det nu då?
Dessutom så så åker Jonny till Schweiz i dag så det är väl klart att jag skall bli sjuk då.
Visst är det konstigt? Jag är inte sjuk varje gång han är borta men han är nästan alltid borta när jag är sjuk om du förstår vad jag menar.
" De e någe muffins med här"
Jaja....nog om detta.
En ny vecka har precis startat och en ny månad också.
Det skall bli skoj att se vad denna månad har i sitt sköte.
God morgon alla glada!
Här ser du då Mona att jag inte alls är nyduschad och fräsch varje morgon.
I dag är jag sjuk och eländig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar