måndag 18 november 2013

Sjuk igen!?

Vaknade i morse med klumpen i halsen igen.
Mitt halsont som gjorde att jag fick vara hemma för två veckor sedan och som sedan försvann har nu kommit tillbaks.
Hoppas nu bara att det inte blir värre. Har inte råd med två karensdagar på samma månad.
Har inte tid att vara sjuk heller.
Det är sista veckan på min gamla avdelning. Jag vill göra ett snyggt avslut där innan jag börjar på nästa ställe.
Har ingen lust heller för den delen, det är dödens tråkigt att ligga hemma och vara sjuk.
Jag hoppas att den här klumpen inte blir värre nu och att den försvinner lika fort som den dök upp.
Annars är det väl inget nytt under solen den här veckan.
Ett kvällsmöte, tror jag.
Jonny kommer hem på fredag, inte torsdag, som jag trodde :(
Surt!
Ett helt dygn till borta.
Jag som var så glad att han skulle hinna lagga av innan helgen, men tji vad jag bedrog mig.
Ingen vinter verkar vi få heller.
Det är flera plusgrader varje dag.
Om två veckor är det första advent. Undrar om Jonny är hemma då?
Han skulle åka till Irland när han kom hem från USA, sa han och efter det drar han 14 dagar till Kina.
Det verkar som om jag blir ensam om att julfixa i år.
Men det gör inte så mycket. Jag börjar vänja mig vid att vara själv nu. Tycker tom att det är lite mysigt ibland.
Nä! Här kan man inte sitta hela morgonen. Nu lite ägg och skinka och sedan iväg till arbetet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar