måndag 11 november 2013

Save the world

Jag kan inte rädda världen. 
Men jag skulle vilja.
Samla in pengar till de drabbade på Filippinerna, till krigets offer i Afghanistan, det sitter tiggare utanför ICA när jag skall köpa mjölk, köp en tidning av en uteliggare, skänk pengar till cancerfonden, Laryngfonden, aidsoffren, bli en världsförälder mm mm.
Jag har blivit immun.
Jag blir förbannad när det sitter en ung tjej utanför affären och tigger. Jag vill ringa socialtjänsten. Skall inte hon gå i skolan? 
Jag kan inte skänka pengar till alla hjälporganisationer som ringer eller gör reklam på tv.
Ibland hjälper jag till.
I helgen skänkte jag kläder till en drabbad familj i en annan del av Sverige.
Ibland köper jag julkort där pengarna går till att köpa in välling till svältande barn i tredje världen.
Jag stoppar pengar i någon sparbössa då och då och jag har köpt Situation Stockholm på Centralstationen på väg hem till Uppsala.
Jag skulle kunna tänka mig att arbeta ideellt på något soppkök.
Jag är inte hårdhjärtat, jag har ett stort hjärta och jag hjälper gärna till men jag kan inte skänka pengar till alla som vill ha.

Men jag tycker givetvis att vi i den rika delen av världen skall hjälpa till.
Jag menar bara att man inte kan ha dåligt samvete för att man inte hjälper till överallt. Det får jag ibland.

Ge en gåva

Radiohjälpens konto är alltid öppet för gåvor. Du kan sätta in din gåva på PlusGiro 90 1950-6 eller Bankgiro 901-9506. Märk din inbetalning med den insamling gåvan gäller. Det går också bra att betala med kort här på sidan, ringa in din gåva eller skicka sms.

Artikeltexten fortsätter längre nerHoppa till artikeltexten

Just nu kan du ringa eller sms:a en gåva till insamlingen för Världens Barn.

 

Ring
Ring 0900 19 100 för att ge 100 kronor
Ring 0900 19 300 för att ge 300 kronor
Ring 0900 10 500 för att ge 500 kronor (en avi skickas till dig)

Beloppen 100 kr och 300 kr dras från din telefonräkning/mobilkonto. 
Eventuell trafikavgift kan tillkomma.

SMS
Du kan även skicka en sms-gåva till Världens Barn.
Skicka/skriv endast siffror i meddelandet.

Ge 100 kronor genom att skicka 100 till 72 999
Ge 300 kronor genom att skicka 300 till 72 999
Ge 500 kronor genom att skicka 500 till 72 999 (en avi skickas till dig)

Beloppen 100kr och 300 kr dras från din telefonräkning/mobilkonto.
Eventuell trafikavgift tillkommer.
 

PlusGiro 90 1950-6 eller Bankgiro 901-9506.
Märk din inbetalning med den insamling gåvan gäller:
1200000 Hungerhjälpen
1300000 Victoriafonden
1400000 Världens Barn
1500000 Musikhjälpen
1600000 Radiohjälpsfonden


Artikeltexte


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar