lördag 16 november 2013

Jul jul strålande jul!

Var på Fullerö i dag.
Köpte lite ljus men inga julsaker ännu.
Jo, förresten. Fyra ljus till adventsljusstaken.
Snart är det första advent, min högtid.
Jag skall göra julfint här hemma tidigt i år eftersom vi skall åka upp till Jämtland och fira så vill jag njuta så mycket jag kan här hemma innan vi åker.
Till Lucia skall allt vara klart.
Gran å tomtar och hela midivitten.
Jag tycker bara att det är så jäkla mysigt.
Julen är så härlig.
Jag tycker synd om alla som inte har bra minnen av julen och som inte kan njuta av den.
Själv är jag som ett litet barn när jag tänker på julen.
Egentligen tycker jag att det är mysigast veckorna innan för själva julafton kan bli så uppsjåsad.
Fast jag har vuxna barn så är jag ändå väldigt noga med att de skall känna sig nöjda med julen.
Vi säger varje år att vi inte skall köpa så många julklappar men jag kan ändå inte låta bli att handla.
Jag vill fortfarande se stjärnögon på mina "barn" på julen även om det innebär att plånboken blir tom.
Trettiosju dagar kvar till julafton.
"Tipp tapp Tipp tapp Tippetippe tipp tapp. Tipp tipp tapp"




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar