torsdag 14 november 2013

Voffo gör di på detta vise´?

Brrr!
Det är jäkligt kallt i mitt kök nu.
Heimstaden, som vi hyr av har ingen medkänsla med oss hyresgäster när det kommer till värmen i huset.
Det blåser från fönstren och man håller på att frysa häcken av sig när man tr av sig täcket.
På den här bilden har temperaturen ändå stigit två grader sedan jag tog termometern från fönstersmygen.
Där var det bara 14,3 när jag klev upp.
Nu har den legat mitt på köksbordet i 10 minuter och där var det mycket varmare :)
Tycker du att jag skall göra en felanmälan?
Det är ingen idé.
Jag gjorde säkert fem anmälningar förra vintern och fick inte en enda respons.
Det är en förtroendeingivande hyresvärd vi har.
Nooot!
Kvarteret och huset som gud glömde.
Där bor jag!
Vi måste flytta snart. Orkar inte bo här längre.
Jag betalar dyra pengar för att bo i en fallfärdig lägenhet utan värme och men ett vatten som smakar bläähä!
Det har jag också mejlat och felanmält utan resultat.
Jag är med i hyresgästföreningen, borde kanske skicka ett mejl till dem istället!
Sitter här och får frostskador på morgonkvisten.
Kaffet har redan kallnat för att det är så kallt här i köket.
Ska det vara så här va?





1 kommentar:

  1. Gör det...kontakta Hyresgästföreningen. Dom kommer och gör egna mätningar och kollar standard jämfört med hyran!

    SvaraRadera