tisdag 12 november 2013

Det blir som det blir

Det händer lite grejer nu på jobbet.
Spännande och läskigt, roligt och lite sorgligt.
Men man skall inte tänka för mycket. Det som sker det sker och det blir som det blir.
I dag åker Jonny till USA och kommer hem på torsdag nästa vecka.
Sedan stannar han hemma i två veckor innan han åker till Kina. Nä, visst nej!
Han skulle ju åka till Irland där emellan.
Han kommer hem till lucia, tror jag.
Jag borde hitta på något när han är borta men jag vet inte om jag orkar.
Det får bli som det blir.
Mysa med killarna och göra adventsfint är inte heller fy skam.

Jag är spänd över vad knäröntgen visar på onsdag också.
Jag undrar om det finns något man kan göra för att minska smärtan i mitt knä.
Operation kanske?
Sjukgymnastik?
Det får framtiden utvisa.
Som sagt, det blir som det blir.

Man kan inte gå händelserna i förväg, men jag vill gärna göra det.
Det blir jobbigt för mig när jag inte vet vad morgondagen har i sitt sköte.
Jag gillar inte ovana saker och överraskningar. Nä, gammalt och invant är min kopp te.
Vakna på morgonen och veta precis vad som skall hända i dag, då mår jag som bäst.
Jag måste kanske lära mig att ta dagen som den kommer och inte veta allt i förväg.
Det blir som det blir, helt enkelt.
SCARY!

Dagens affirmation:
Jag befinner mej på just rätt plats i livet
Ibland funderar man på om man verkligen befinner sej på "rätt plats i livet", och det enda svaret på den frågan är alltid JA - för annars hade Du ju inte varit där Du är! Du är ju där för att det är just där Du ska vara. Sedan finns det ibland många, många saker man kan och vill göra för att ta sig ifrån den situationen - men det beror inte på att man inte ska vara där man är just då.
Så se och upplev att Du faktiskt är på just rätt plats. Förstå varför Du är just där Du är, och fortsätt sedan leva på ett sätt som gagnar Dina mål och tar Dej mot den plats i livet Där Du vill komma...


I bland tycker jag att de här affirmationerna stämmer för bra.
Först skriver jag ett blogginlägg och sedan hämtar jag en affirmation som stämmer så bra in i vad jag just har skrivit. Är inte det konstigt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar