tisdag 12 november 2013

Waze

Laddade ner appen Waze i lördags när vi skulle åka hem från Stockholm.
Det är en slags GPS som visar vägen samtidigt som man kan vara interaktiv och anmäla vägarbeten, bilköer, poliskontroller mm.
Ju mer man åker med sin Waxe-app på ju fler poäng får man och kan därför avansera.
När man är ny så är man en babywazeare och efter 160 km blir man vuxen och kan byta humör, utseende mm.
Man samlar godisar för att få poäng och man ser andra wazeare som har sin app på ute på vägarna.
man blir lite nördig.
Tar extra omvägar för att få sig en godisbit mm.
I dag t ex så gick jag runt kvarteret för att jag hittade en godis på Lotta Svärdsgata här bredvid.
Jag satt hemma i vardagsrummet och slog i gång appen.
Såg godisen och insåg att jag måste gå ut för att få den :)
Och jag gjorde det!
Vilken nörd.
Bara för att få 200 poäng på appen.
Men det är en skitbra app som talar om var man skall köra och visar en runt om det är trafikstockning någonstans.
Jag rekomenderar er att hämta hem Waze om ni är ute mycket på vägarna.
Ju fler som är med och interagerar desto bättre information om vägarna får alla wazeare.
Ni kan gå med i min grupp som heter Heavywaze om ni vill.
En wazegrupp för alla hårdrockare där ute på vägarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar