torsdag 25 april 2013

Kavla upp ärmarna

Två dagar kvar.
Nu kör vi!
Vaknade med huvudvärk men jag hoppas att den snart går över.
Lite kaffe och ev en Alvedon så kanske jag kan köra sedan.
Kavla upp ärmarna och ge 100% i två dagar till.
07.30-16.00 båda dagarna.
Låter som en piece of cake va?
På fredag blir det en lugn hemma kväll för att vara redo att jobba ute vid husvagnen på lördag.
På lördagkväll kommer Nils och Knut hit.
SKOJ!
I kväll måste jag röjja lite här hemma. Dammråttorna anfaller, låter som en dålig skräckfilm men det är sanningen här hemma.
Jag måste jobba också, har massor att göra. Man kan tro att mitt arbete är över när jag lämnar barngruppen men då har jag "allt det andra" att sätta tänderna i. Just nu består det andra i att förbereda samtal, uppdatera hemsidan, ladda hem och lära mig ett program på Ipaden, fixa mejllistan till föräldrarna som inte funkar som den ska, dokumentera och förbereda för nästa veckas aktivitet med min grupp, förbereda bilder till en film.
Jag vet inte hur jag skall hinna??
Men det är bara att kavla upp ärmarna och sätta tänderna i den här dagen och nästa och nästa.
Jag hinner det jag hinner brukar jag tänka. Jag kan bara jobba så bra som jag kan. Dygnen har bara tjugofyra timmar och mer kan jag inte göra.
Man kan bara göra sitt allra bästa.
Så god morgon på dig. NU KÖR VI!
Lika snygg som vanligt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar