torsdag 25 april 2013

Konsten att stå still

Jag har gått ner 20 kilo på 6 månader.
Nu har jag stått stilla i en månad.
Stått stilla med vilja alltså.
Jag kände att min viktnedgång gick i en rasande fart och jag tänkte att jag ville hejda mig lite.
Jag har under årens lopp gått ner ganska mycket flera gånger men genast gått upp allt och lite till.
Den här gången vill jag lyckas, verkligen lyckas.
Jag har blivit något av en expert på viktnedgång, fett och kalorier.
Jag är också expert på att gå upp i vikt eftersom jag är en godisråtta av sällan skådat slag och jag bara älskar god mat och dryck.
Men jag har aldrig stått stilla i vikt.
Jag vet alltså inte hur jag skall äta och göra för att stå stilla där jag är, där jag vill vara.
Alltså började jag med detta experiment för ca en månad sedan.
Runt påsk kan man säga.
Och jag har lyckats stå stilla trots påskmat och påskgodis. Trots vin och nästan avsaknad av motion.
Nu känner jag ändå att några kilo lättare till sommaren skulle ju inte vara helt fel så nu har kaloriappen fått en nytändning igen.
Jag tänker kanske fem kilo till midsommar men det kanske är för mycket? Jag vet inte?
Det beror på hur tungt det blir?
Hur svårt det känns? Jag får se? Jag tar en dag i taget och jag är supernöjd så länge jag inte går upp i vikt.
Tjugo kilo är jättebra och jag är jättenöjd.
Men jag har tio kilo kvar till min målvikt och jag vet inte om jag skall satsa nu eller till hösten?
Aldrig mer så här tjock!!!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar