lördag 20 april 2013

Solfaan skiner på himlahelvetet...

...som min gamla far skulle ha uttryck det :)
Jaha! vad ska man göra i dag då?
- Supa, knulla och åka radiobil, skulle pappa Bosse ha svarat : ))
(Fasen, vad farsan är med här i dag då!)
Jag skulle verkligen behöva putsa fönster men fråga mig om jag har lust med det?
-Har jag lust med det?
- Nä, just det!
Det låter mycket mysigare att åka ut till husvagnen och kolla in hur det står till på snöfronten.
Om en vecka ska vi sätta upp allt där borta! Jiiiisus! Hur skall det gå till?
Så här sen vår har vi aldrig haft här nere på alla år som ja har bott här. Det brukar vara torrt och grönt sedan flera veckor tillbaks vid det här datumet.
Nu har precis all snö försvunnit inne i stan, hur ser det då ut på landet?
Vi kanske måste skotta på vår altan så att man får upp förtältet där nästa lördag? Det skall vi nog åka ut och undersöka i dag.
Låter skönare och mysigare än fönsterputsning.
Fönstren hänger väl här lika skitiga i morgon, antar jag :) Jag tror inte någon här hemma kommer att putsa dem och de lär ju inte putsa sig själva. Nä, de hänger nog kvar här och väntar på mig till i morgon. Eller vad tror du?
Lördag mina vänner!
AW i går med fina kamrater.
Lugnt och fint, kom hem 00.30.
Lena och Anna

Gunilla och Emil


Undrar vad man skall hitta på ikäll då? Lugn hemmakväll? Näää, låter trist, tycker jag. 
Jomensatteee!
Hörs!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar