fredag 27 juni 2014

Frestelser

Det är många frestelser nu överallt.
Tårta på jobbet, chokladkartonger sommarfester och annat.
Jag kan inte låta bli att stoppa kakhålet med gotta.
Jag tar inte mycket, men en liten kaka här och en tårtbit där gör så att jag inte går ner utan upp.
Jag vet inte hur jag skall få karaktären att sluta stoppa i mig.
När skall jag förstå att jag gör detta FÖR MIN EGEN SKULL...
...herregud vad jag tjatar om min vikt hela tiden.
Det är så lätt att ge upp men jag vill inte väga 110 kg igen.
VILL INTE!
I dag är det säkert fredagsfika på jobbet och sedan skall vi upp till Hållen och där är det ju så mysigt att sippa på en öl eller ett glas rosé.
Inte har jag vägt mig på två veckor heller bara för att jag vet att jag har gått upp lite i vikt.
Hur skall jag kunna få någon hjälp när jag inte ens går dit?
Det är ju nu som klassen och min viktväktarkonsulent skall hjälpa mig.
Jag tror alltid att ensam är stark.
Nä, då skäms jag för att jag gått upp ett eller två kilo över student, midsommar och allt som har varit.
Det kanske t om beror på hormoner som far i min kropp som lusiga grisar, det kanske inte ens beror på min "dåliga" karaktär att jag gått upp lite igen.
Men Maggan tänker inte visa att hon misslyckas minsann.
Jag går ner i vikt först och sedan går jag dit och väger mig, det är min plan.
Detta är jag i augusti 2012
och jag MÅSTE kolla på de här korten i bland
 för jag vill ALDRIG mer vara så fet!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar