tisdag 17 juni 2014

Jag är inte trött

Jag är död!
Helt slut.
Jobbat från 06.50-15.20.
Handlade på Gränby till midsommar...bla.
Hem med gubbe och son, tillbaks på Gränby för att kolla på kläder och lite presenter.
Hem, käkade, diskade (för hand eftersom diskmaskinen är trasig....fortfarande)
Slängde de nytvättade lakanen i torktumlaren, i med en ny maskin.
Gravade 1 kg lax, bäddat rent i sängen.
Plockade bort dekorationen från studenten.
Packat kläderna som jag skall ha med mig i midsommar.
Nu skall jag vika tvätt och sedan tror jag att jag måste duscha och SOVA!
Det bidde ingen vägning i dag. Dels samlar jag vatten så att jag kommer väga två kilo mer än förra veckan och dels hade jag "lite" att göra här hemma.
Nu skulle jag kunna ge min högra hand för en påse godis.
Det får bli en kopp kaffe istället.
Men först en dans med dammsugaren, i allafall i kök och hall.
Vad gör du i kväll då?
Piggelin?
NOPE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar