måndag 13 oktober 2014

Ludwig 20 år

I dag fyller vår kille 20 år.
Det är nu man förstår att man börjar bli gammal på riktigt. När "bäbisen" blir vuxen.
För 20 år sedan kom han neddimpandes.
Jag hade fått datumet den 12 oktober så det var det jag hade gått och väntat på. Bröderna hade kommit några dagar för tidigt så när inget hade hänt den 12 så hade jag nästan panik.
Jag var rädd för förlossningen trots att det var mitt tredje barn.
Jag var inte rädd för smärtan men jag var rädd att det skulle ta lång tid.
Vi kom in på BB straxt efter kl 19  den 13 oktober 1994 och två timmar senare var han född, min lilla trollunge. Långt svart hår hade han och en potatisnäsa mitt i ansiktet. Han var så lik mig :)
Nästa morgon var jag oförskämt pigg, amningen hade kommit igång på natten så jag klev upp och duschade, käkade lite frukost och åkte hem.
Det var väl ingen konst att föda barn inte!!
Nu är min lilla trollunge 20 år.
Han jobbar, har precis röstat i sitt första val och i dag får han t om köpa alkohol på bolaget.
Nu är alla mina småpojkar stora.
Tänk vad fort tiden går va?!
Grattis Ludde!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar