måndag 11 maj 2015

Fullspäckad kalender

Nu är jag fullbokad varje helg fram till semestern som börjar den 6 juli.
Hur sjutton kan det vara så?
Nästa helg åker vi till Hållen och planterar syrénbuskar, Det vankas schlagerfest och kusinträff, besök från Jämtland och arbetshelg i Hållen.
Vi skall hjälpa Ludde att flytta och sedan är det midsommar. Efter midsommar åker vi till Irland och sedan är det semester om jag får mina önskemål beviljade.
Ja, herreminje.
Jag blir stressad bara av att tänka på det. Förr gillade jag när allt var planerat å klart in i minsta detalj. Nu för tiden gör detta mig stressad i stället.
Jag gillar att ta det som det kommer och bara vara.
Men det blir nog bra det här med. Det är ju bara roliga saker som är inplanerade så jag kommer att ha det underbart.
I dag skiner solen så här på måndagsmorgonen.
Härligt.
Det är lite lättare att komma ur sängen då. Tre arbetsdagar och sedan är man ledig igen. Jag måste nog jobba på klämfredagen eftersom jag fick vara ledig på valborg men det är inte hela världen.
På onsdag skall jag och Ludde ha en drinkkväll med hela familjen.
Han skall lära mig att göra en "Grashopper".
Det ser jag fram emot.
Men först en lång måndag, en mittemellanlång tisdag och en kort onsdag.

P.S Jag och Jonny var på bio i går och såg The Water Diviner. Se den, säger jag bara. Det var längesedan jag såg en så bra film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar