tisdag 26 maj 2015

Tack Östrogen!

Det var inte i går som jag somnade om efter att jag stängt av larmet.
Vaknade 30 minuter senare med ett ryck.
Jag mår inte riktigt bra jag. Ont i huvudet och snuvig.
På nätterna svettas jag så att jag kan simma ur sängen på morgonen.
Att bli tant är inte en helt enkel uppgift.
Karlarna ha de bra de. De går genom livet utan att behöva ha en kropp som spökar från att de fyllt 13 till de blir över 50 år.
I bland känns det som ett straff att vara kvinna.
I dag tex.
Nu sitter jag här och är tröttare än tröttast och fattar inte hur jag skall orka med en hel dag på jobbet efter denna helvetesnatt, den andra på rad.
Inte undra på att jag somnade om, hela min kropp skriker att jag skall gå och lägga mig igen fastän jag somnade före 21.30 igår.
Att inte få sova på nätterna gör att man känner sig helt snurrig till slut.
Kockobäng.
Fnurp i kolan.
Trött tant med påsar under ögonen.
Tack Östrogen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar