torsdag 14 maj 2015

Måste skaffa mig en hobby.

Jag har ett ovanligt problem.
Jag har för lite att göra.
Här hemma alltså.
Sedan vi flyttade så har jag blivit en riktig soffpotatis.
Lägenheten är så liten att jag aldrig har något att göra i den. Jag städar lite och sedan är det klart. Jag är van att ha en stor lägenhet ed många rum och där det alltid fanns något att pyssla med. Det var alltid något av rummen som behövde sanering.
Nu är det bara jag och Jonny i en liten trea. Hur mycket kan vi lorta ner liksom?
Jag kommer hem från jobbet, lagar lite käk, fixar disken och sedan är allt klart.
Det blir soffan eller datorn resten av kvällen.
Så här kan jag inte hålla på.
Jag måste skaffa mig en hobby.
Men vad?
Jag måste lämna huset då och då och ta mig iväg på lite skojsigheter.
Oftast har jag så ont och är så jäkla trött efter jobbet att jag inte orkar resa på mig men det är ju då jag SKA resa på mig.
Börja träna vore ju bra.
Det finns ett gym inte så långt här i från. Man borde kanske gå dit....eller inte. Det kanske blir ytterligare en grej som jag tröttnar på till slut.
Lämna hemmet är svårt tycker jag.
Göra något på egen hand är svårt, tycker jag.
Borde.
Borde.
Borde.
Skall fundera på saken.
Bra idé!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar