tisdag 12 maj 2015

Skriva

Jag har börjat prenumerera på tidningen SKRIVA.
Där hittar jag en massa bra läsning om hur man skriver och vad man skall tänka på. Det finns länkar till skrivarkurser och man får experttips om hur man skriver den perfekta romanen :)
Inte för att jag tror att jag någonsin kommer att kunna skriva något som blir publicerat men man måste ju få drömma.
En rolig sak som de har varje månad i tidningen är läsarnas novelltävling.
Nu skickade jag in mitt bidrag.
Väldigt pirrigt måste jag säga.
Jag kanske låter dig läsa den någon gång, men nu skall den bara vänta på att bli bedömd av tidningens redaktion.
Det känns jobbigt att skicka iväg något jag skrivit. Jag skicka iofs iväg bloggar här varje dag, men det är ju bara min vardag som du får läsa om då. Det är sällan som jag skriver något bra eller något som berör.
Jag märker genast när jag gjort något av det ovannämnda för då får jag jättemånga läsare och till och med en och annan kommentar.
Just nu känns det nervöst att jag skickade iväg de där raderna och jag ångrar mig nästan.
Usch, vad dum jag är.
Dum som skickade eller dum som ångrar mig?
Det vet jag inte ens själv.
Läskigt!
God natt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar