måndag 28 november 2011

Tack å go´natt!

Efter en låååång arbetsdag så är det nu dags att slänga sig på puten så att ejderdunen yr, som min gamla far skulle ha sagt.
Mitt huvud är nu så fullt att det går inte in en enda tanke till.
Jag behöver sova nu och vakna utvilad i morgon.
När jag är så här trött så tänker jag inte en enda vettig tanke.
Alldeles nyss så satt jag och snöade in på hur mammas kakfat brukade se ut på julen.
Vilka kakor brukade hon baka?
Det var plättkakorna, skedkakorna, gifflar med marmelad, tigerkakor, syltkakor, hasselnötskakor och chokladsnittar.
Hur i hela världen kommer det sig att jag kommer ihåg sån´t?
Inte vet jag och inte vet jag varför jag funderar på det heller.
Herreguuud vad jag svammlar, nu måste jag sova.
Tack å go´natt.

P.S Ni som spelar Wordfeud med mig ber jag om ursäkt till att jag spelar så lite, men jag har inte tid på dagarna och kvällarna. Jag hittar endast tid att spela när jag lägger mig för att sova och då är jag så trött att jag somnar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar