onsdag 9 november 2011

Sovmorgon

I dag är det onsdag och då har jag sovmorgon.
Då får jag sova ända till kl 07.00, lyx!
Oftast så åker jag in till jobbet innan jag börjar kl nio för att göra pappersjobb men i dag tänkte jag strunta i det.
I dag tänkte jag bara lulla omkring här i morgonrocken och komma på jobbet precis till klockan nio.
Det är så skönt att sitta här med datorn och sin kaffekopp, det är alldeles tyst.
Man hör grannarna skramla lite, datorns surr och hur bilarna kör på Vattholmavägen men annars är det precis knäpp tyst.
Här skulle jag kunna sitta halva dagen utan problem.
Dricka en, två och tre koppar kaffe, surfa runt, läsa tidningen och Ops så är klockan 12.
Men inte i dag i dag får jag sitta i ca 1 timme innan det är dags att ta på sig ansiktet och borsta tanden och det är ju också lyx.
Tänka alla år som man sprugit runt och jagat ungar för att komma i tid.
Fast i sanningens namn så har våra mornar alltid varit ganska lugna, jag har nästan aldrig upplevt bråk och jäkt på morgonen, för när jag började tidigt så kunde Jonny börja sent och ta alla killarna dit de skulle.
Fast jag kanske har glömt?
Det är ganska många år sedan som ungarna var små nu, jag kan ju ha förträngt och förskönat.
Men det ligger inte för mig att stressa på morgonen. Jag vet liksom inte hur man gör.
Lugn och fin, verum hälsofil...det är liksom jag det.

1 kommentar:

  1. Jag stressar alltid runt på mornarna...fattar inte hur jag bär mig åt. Måste kliva upp vid 05:30 för att slippa stressa. Jag har dock tur som kan flexa...!

    SvaraRadera