lördag 12 november 2011

Trevlig kväll

I dag hade vi en trevlig middag med alla våra ungdomar.
Jag bjöd på laxbakelse till förrätt, Gorgonzola späckad laxfilé med kantarellsås och pressad potatis till varmrätt och till slut en klassiska marängswiss till efterrätt.
Paltkoman efter den middagen var inte att leka med.
Nu sitter Calle i köket och spelar Alias med Lina och en kompis.
Jonny sitter mitt emot mig vid sin dator och försöker hålla sig vaken ett tag till.
Han är ju jetlaggad och har fem på morgonen i sin kropp.
Det var tur att han kunde sova ett par timmar på förmiddagen annars hade han aldrig klarat av den här kvällen.
Vi "missade" Så mycket bättre med vilja för att se programmet i morgon i stället på Tv4 Play. Då kan vi kolla på hela programmet utan 400 reklamavbrott.
Nu har Knut och Klara stuckit på fest, Ludde har åkt till Maja och jag är snart redo för sängen.
Det är skönt att "få lov" att vara trött en lördagskväll.
I morgon väntar en skön söndag utan stress.
Jag måste jobba lite, men bara pyttelite, max en timme vid datorn och sedan är jag klar.
Nu skall jag lägga mig i sängen och spöa folk i Wordfeud.
Vi ses vid horisonten.
GNATT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar