tisdag 8 november 2011

Pizza

I dag efter jobbet så åkte jag raka vägen till "Heidan" för att handla lite mat.
Knutte ringde och sa att han skulle äta ute, så då tog jag med mig Ludde till Gamlis grillen och käkade pizza.
I bbland så tycker ja att det är sååå sjukt gott med en pizza och jag tror ta mig tusan att Gamlisgrillen har bland de godaste pizzorna i Sverige.
När de kommer rykande färsk direkt ur ugnen och bottnen är så där krispig.
Då ka jag äta hur mycket som helst, eller ja nästan för efter halva pizzan så är man ju proppmätt men så tar man några bitar till "för säkerhets skull".

Jag kom ihåg första gången jag åt pizza, det var på Athena i Östersund och jag var 7 eller 8 år.
Jag var i sjunde himmelen, för något så underbart gott hade jag inte ätit i hela mitt liv.
Men efter det så har man ju ätit en hel del pizza i olika storlekar och smaker.
Alla har inte varit lika goda som den första vill jag bara påpeka.
När jag bodde på Frösön så hade jag nästan samma telefonnummer som Pizzeria Popeye.
Du kan tror att jag blev less på alla som ringde hem till mig och ville beställa pizza.
Hade jag fått e krona för varje felrigning så hade jag varit rik nu.
Det värsta med att trycka i sig en pizza är att man blir så där äckligt mätt och om två timmar så är jag hungrig igen.

1 kommentar:

  1. Jag åt min första Pizza i Italien när jag var 16 år....i alla fall som jag kommer ihåg det! Gott var det! :O)

    SvaraRadera