fredag 6 november 2015

After Work


I  kväll kommer några goa kollegor hem till mig på en liten after work.
Vi blir väl kanske 7-8 st.
Jag skall bjuda på hemmagjord pizza och vi skall spela tv-spel.
Jag skall klå dem allihop ;)
Jag saknar mina arbetskamrater när jag går här hemma i min ensamhet. Inga att "tjöta" med eller skratta med.
Ikväll blir det ändring på det. Ikväll skall vi både tjöta och skratta. Så det så!
Det skall bli skoj.
Men först måste jag nog sova i en timme för herregud vad trött jag är. Jag vaknar ju så förgjordat tidigt på mornarna.
Kvart över sex var hon i morse när jag slog upp korpgluggarna. Jag tvångslåg i minst en timme till men jag får ju så ont i ryggen då. Höll knappt på att ta mig ur sängen i morse. Jonny fick komma och hjälpa mig. Men det är inte så lätt att hjälpa en strandad val inte, fick rulla runt på magen och glida ur sängen som en snorbobba. ner på golvet med halva kroppen. Jonny stod mest bredvid och såg chockad ut.
Det är tur att man varit gift länge. Vi lovade varandra i nöd och lust för tjugofem år sedan och i morse var nog Jonny tvungen att upprepa detta som ett mantra i sitt huvud, kan jag tro.
Usch!
Nu har han åkt i väg på lite ärenden och då kan jag passa på att vila mig en stund innan jag sätter igång med pizzorna. Jag har gjort det lätt för mig och köpt färdig pizzabotten.
Kl 17.30 börjar partyt.
Whoop whoop!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar