tisdag 24 november 2015

Det går trögt

Jag har inte riktigt den viktminskning som jag önskar mig nu när jag äter LCHF, men å andra sidan drack jag vin både fredag och lördag sååå....
Jag vet vet väl kanske var felet ligger.
Måste bara bestämma mig.
Annars går det bra att äta LCHF. Jag mår bra och min mage mår bra. I går åt vi kålpudding här hemma. Hur gott är inte det då?

I dag kanske jag och Ludde skall äta lunch på Ekebyskolan. Han vill "tillbaks till brottsplatsen" för att kolla läget., tror jag :)
Jag äter gärna lunch där och kollar in deras butik.
Har en del andra ärenden i dag också. Ska hämta mitt läkarintyg på vårdcentralen för att åka till jobbet med det.
Jag skall köpa en julklapp och till sist försöka hitta lite anjovis till jul.
Det är slut på anjovis i hela stan eftersom fiskarna har fått upp för lite fisk i år.
Det kommer vara omöjligt att få tag på ansjovis till jul så jag tänkte åka stan runt och försöka hitta mig ett par burkar i dag.
Jag skall göra en klassisk variant och en LCHF-variant med rättika i år. De säger att den blir lika god som en vanlig. Lite skeptisk är jag men jag skall försöka i alla fall.
OM jag nu får tag på någon ansjovis vill säga.


Jag fortsätter väl min nya livsstil  med att äta LCHF och ser om det händer något på vågen snart.
Jag har i alla fall slutat gå UPP i vikt och det är ju positivt.
Jobbigt att hela tiden bry sig om vad man stoppar i sig och vad man väger.
Jag lovar att min läkare kommer ha åsikt om min vikt när vi börjar snacka om en operation nästa vecka.
Det är antagligen därför som jag är så nojjig nu.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar