torsdag 26 november 2015

Mysigaste veckorna på hela året.

Från och med nu och fram till nyår är det så mysigt att jag nästan spricker.
Man tar fram stjärnor och tomtar, man bakar och kokar.
Julsångerna ( de gamla jazziga) spelas så öronen krullar och ögonen tåras.
Jag blir så sjukt nostalgisk av gammal julmusik.
Jag tycker så synd om alla som inte har det som jag, som inte känner myset som jag och som tycker att julen är det jobbigaste som finns.
Jag har en massa måsten till jul, men ändå inte. Jag hinner det jag hinner, resten finns att köpa.
Det är två sorters kakor som familjen vill att jag bakar och det är Bregotter och mormors Kalasplättar.
Förra året kokade jag så sjukt god knäck(med vaniljessens i) att jag nu i år har ett krav på mig att koka lika god knäck i år. Yeah!
Svärmor kommer med sina mozartkulor, hoppas jag, och sedan smälter jag nougat i ischokladformar.
Det får räcka att ha på godisbordet.
En och annan chokladask brukar också dyka upp.
Från nu och fram till jul är en härlig tid och jag försöker njuta trots allt som händer ute i världen. Jag skall försöka döva mitt dåliga samvete med paket till hemlösa och pengar till flyktingar. Mer än så kan jag inte göra just nu, känner jag.

I dag har jag skickat efter världens sötaste luciatåg från Keramik av Lena.
Det var en kompis som delade hennes sida på Facebook i går och jag blev så innerligt förälskad i hennes gubbar.
Hoppas att jag får dem till Lucia!
Jag insåg att jag har tomtar till förbannelse men inget luciatåg och ingen skulle bli lyckligare än jag om jag kan köpa just hennes.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar