fredag 27 november 2015

Böcker

Jag har alltid läst böcker sedan jag var 5 eller 6 år och lärde mig läsa.
Pappa läste mycket och rekommenderade böcker åt mig när jag blev äldre.
Fram till för ca två år sedan läste jag mycket men nu är det som om jag inte "har tid" längre.
I år har jag inte läst en enda bok!
Jag finner inte ro att sätta mig ner med en bok!
Hur kommer det sig?
Jag läste någonstans att alla dessa sociala medier gör att man hela tiden måste kolla och vara uppdaterad och detta gör att man inte längre kan få ro att T ex läsa.
Kan det verkligen stämma?
Är jag så Facebookberoende att jag skippar mina älskade böcker för att kolla hur många likes jag har fått.
I så fall är det skrämmande. Jag vill ju läsa men hittar ingen bok som jag fastnar i.
Nä, det måste få ett stopp. I dag är det jag som hittar mig en bok och därmed basta!!

Denna bild har min vän Nick Shine ritat.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar