onsdag 18 november 2015

Gardiner och orkidéer

Har börjat göra Adventsfint både här och i stan fast bara i mitt huvud.
Förra julen hade jag inga julgardiner här i köket men det tänker jag köpa i år.
Såg fina hissgsrdiner på Rusta som jag nog köper.
Köpte även en ny kappa att ha i köksfönstret i stan härom dagen.
Vi åker väl ut hit nästa helg och gör Adventsfint. Jonny vill sätta belysning i vår stora Töja ute på gården. Han har förklarat hur det skall gå till men jag fattar inte riktigt. Den är ju nästan 8 meter hög!!!
Jag lämnar över det projektet till honom och killarna.
Jag håller mig till inomhuspyntandet jag.

Jag är imponerad över min orkidé som jag köpte i somras. Jag tänkte att det kunde vara fint med en fin levande blomma här på semestern.
Jag räknade med att den skulle blomma de fyra veckorna som vi skulle bo här.
Jag köpte den alltså i början av juli och den blommar fortfarande.
Nu har det även kommit nya knoppar på den!
Orkidéerna hemma i stan dör som flugor!?
Jag vet inte vad jag gör för skillnad?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar