måndag 16 november 2015

Sjukskriven

Nu har jag snart varit sjukskriven i fyra månader.
Nästa onsdag går min sjukskrivning ut och jag har fortfarande inte hört någonting från ortopedkliniken.
Ringde vårdcentralen i morse för att få en telefontid med min läkare.
Jag är inte bättre i mitt knä nu än i augusti så jag måste försöka förlänga min sjukskrivning till jag få träffa en ortoped.
Sköterska på Nyby vårdcentral var jättetrevlig och förstående när jag pratade med henne.
Det känns ovanligt att prata med någon som inte snäser ifrån och är otrevlig.
Tyvärr har jag fått erfara alldeles för många sådana människor inom vården under alla dessa år som jag sökt hjälp.
Hon skulle ta kontakt med min läkare och sedan höra av sig under dagen.
I hennes papper stod det att jag skulle ha blivit kallad till ortopeden den 25 oktober.
Jag hoppas verkligen att inget har gått fel nu så att jag har missat något viktigt.
Det skulle bara vara typiskt min otur,
Jag hoppas bara att det händer något snart. Den här väntan håller på att göra mig tokig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar