torsdag 3 mars 2016

För mycket tid till övers

Sitter och glor på internettet hela dagarna och irriterar mig på saker och ting.
Börjar bli en riktig ragata.
Politiker som inte tänker längre än näsan räcker, folk som slår ihjäl varandra, poliser som slår flyende familjer med batonger, idioter som själ andras saker som inte vet skillnaden på ditt och mitt (det kanske är ett språkproblem förresten, äh skit i det jag bara surrar), krig och svält och eländes elände, barn som gråter, skola och omsorg som går på knäna för att folk skall bli rika på andras bekostnad.
Det finns massor där ute att lägga sin energi på, men jag orkar bara klaga här och på Facebook och när jag gjort det så går jag och sover en stund.
Det tar på krafterna att vara arg.
Det är jobbigt att vara en irriterad surkärring, skall du veta!
Jag sitter här i skogen i mitt lilla kök, käkar choklad och blir upprörd över nästan allt som står i tidningar och sociala medier.
Inga bra filmer finns det på Netflix heller!! för att inte tala om särskrivningarna som finns överallt!!
Man kan snart inte läsa en enda text utan att den är full med särskrivningar.

Ja, jag är lättretad nu för tiden. Det är väl antagligen för att jag inte har något annat att göra.
Borde sluta läsa nyheterna så kanske jag blir på lite bättre humör.
Borde sluta läsa om alla dårar som finns där ute.
Borde inte lägga så mycket energi på att bli så upprörd hela tiden.
Borde ta ett glas vin och slappna av!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar