lördag 15 januari 2022

Kö å kö å kö…

I dag har jag köat.
Först var det kl in till parkeringen på Willy’s. Sedan var det kö där inne för att hämta ut paketet.
Jag köpte en prenumeration på biltvätt i dag. Tvätta bilen 8 ggr/månad för samma pris som 1 tvätt. Sagt och gjort. Bort till Q8 för att tvätta min smutsiga bil och vad var det där då?
Jo, kö! Fem bilar före mig plus att en gubbe var otroligt seg.
Så vidare till Kandy’s för lite lördagsgodis.
Där stod det 8 barnfamiljer utanför butiken och väntade på att få komma in. Nä, inte den kön, tänkte jag och for vidare till EKO, för där finns det mycket och billigt godis. 
Där var det kö för att ens komma in på parkeringen. Folk i Muppsala verkar helt tokiga i EKO.
Väl inne så gick det snabbt att springa runt och handla. Men när jag kom till godisväggen var det kö…..jaha, det var här alla människorna var, tänkte jag.
Kö för att betala och alldeles för lång kö till fiket så jag struntade i lunchkorven som jag hade tänkt köpa.
Jag åker till Donken’s drive in istället, tänkte jag.
Hahaha….. men där var det….. kö….
Efter en kvart kom jag iallafall därifrån med en Chicken McFeast och C/O.
Nu hade jag köat halva eftermiddagen men ville ändå köpa med mig en flaska bubbel med mig hem, så det var bara att köa mig in på parkeringen igen och sedan köa på bolaget för att få min flaska Guldkula.
Nu ville jag bara hem, hem, hem. 
På Ångkvarnsgatan var det ingen kö och inte in till min lägenhet heller, som tur var.
Kan inte folk hålla sig hemma när det är pandemi och allt 😜





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar