torsdag 20 januari 2022

Pasta

Om jag bara fick äta en sak i resten av mitt liv så tror jag att jag skulle välja pasta.
Det är ju så jäkla gott.
Pasta med olika såser, mjölkstuvade makaroner, lasagne, tortellini, penne, spagetti, ravioli, risoni, cannelloni, farfalle, tagliatelle…. Alltså listan tar aldrig slut.
Spagetti och köttfärsssås, vegetarisk lasagne, carbonara är några av mina absoluta favoriter.
Om jag har skitbråttom så brukar jag göra en pasta som MatTina gjorde i tv för hundra år sedan.
Köp Keldas Thaisoppa, koka upp den och lägg i ett paket med färsk ravioli(jag brukar köpa den med spenat ochvricotta), koka lika länge som det står på pastapaketet, ca tre minuter. Hacka över färsk persilja och voilà! Middag är klar.
Så snabbt och så gott. 
Jonny och hundarna har dragit till Hållen och här sitter jag och funderar på vad jag skall äta till middag?
Jag tror jag har alla ingredienser till en carbonara, så jag kör en ny sån i dag. Nom nom nom!! Carbonara var även en favorit hos Ludde så jag hoppas att han är med mig ikväll och käkar den med mig.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar