onsdag 4 maj 2022

Jag har redan slutat

 Det är jobbigt att gå till arbetet när man har sagt upp sig. Dessa tre månader känns evighetslånga. Jag har liksom redan slutat i mitt huvud. Det är svårt att känna engagemang och så när jag hela tiden räknar ner dagarna till jag slutar.

Det skall  bland annat planeras sommarfest och förskolans dag och jag är med i festkommitén, men jag glömmer bort. När jag kommer hem så kommer jag ihåg vad jag borde gjort på jobbet i dag. Det är som om att min hjärna redan slutat och gått på sommarsemester.  Det enda jag kan tänka på är när jag får göra fint i husbilen och hur bra det kommer att bli i Hållen när vår altan är klar, vilka utemöbler jag skall köpa och vilka som skall komma och fira midsommar med oss. Inte riktigt något som har med mitt arbete på förskolan att göra....haha...

Men nu är det bara onsdag än så länge och jag har fortfarande 50 dagar kvar innan min uppsägningstid är slut, så det är bara att bygga upp lite pepp, sätta sig i bilen och köra järnet ett tag till.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar