onsdag 22 maj 2013

Det ser ljust ut....men magen är det inget vidare värst med.

I början av veckan när jag kollade in väderprognosen så var det bara regn, regn, regn hela veckan och hela helgen.
Men nu tror jag tamejtusan att vi kanske kan få lite sol i helgen.
Vi drar ut på fredagkväll och har vi tur, som sagt, så kan vi slänga oss i solstolarna både lördag och söndag.
DET VILL VI!!
Det behöver vi. Bara vara jag och Jonny i 48 timmar. När barnen är små så tar de väldigt mycket energi av oss föräldrar. När de blir vuxna så tar de väldigt mycket plats...
If you see what i meen :)
Vi är aldrig själva jag och Jonny. Alltid är det någon vaken, alltid är det något på g någonstans. Därför är det skönt att fly ut till husvagnen då och då. Det blir vår lilla oas av ensamhet och tystnad. Den dagen alla killar har flyttat så kommer jag säkert att sakna allt det här o-livet men just nu är det skönt att kunna lämna de då och då.

På söndag är det morsdag och då tänker vi ta ut sönerna till Koh Pangan och äta morsdagsmiddag.
Det blir skönt att slippa laga mat, kunna åka hem från husvagnen och bara sätta sig på en restaurang. Det blir en bra morsdagspresent.


Jag får lov att stanna hemma från jobbet i dag för nu är det min tur att få en bråkig mage.
Skjutsade hem Jonny från jobbet i måndags och nu är det min tur.
Som ett brev på posten.
Trotts att han använt egen toa och både ytsprit och handsprit så har de vidriga baciluskerna hoppat över till mig.
Jag har inte jätteont och jag mår inte jätteilla heller men eftersom jag har det arbete som jag har så tror jag nog att både kollegor, barn och föräldrar är tacksamma om jag stannar hemma och behåller min magsjuka för mig själv.
Det värsta är ju att det blir så jäkla dyrt att vara hemma. Man förlorar ju tusentals kronor på att vara hemma från jobbet.
Jag ser hur pengarna får vingar och flyger ifrån mig.
Bye Bye


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar