måndag 6 maj 2013

I´ve got to move it, move it...

Alltid när jag öppnar så känns tiden så knapp.
Klockan ringer 05.30 och en timme senare måste jag sitta i bilen.
Alla de andra mornarna har jag minst 1½ timme på mig att göra det jag ska innan det är dags att bege sig till gruvan.
Men jag kan ju inte ge mig till att ställa klockan på fem eller före!
Där går gränsen för hur tidigt jag vill kliva upp.
Men det känns inte riktigt som om tiden räcker till de här öppningsmornarna.

Måndag igen, säger du.
Huuga!
Helgerna går bara fööör fort. Hinner inte med.
Tredagarsvecka igen då och sedan upp till Jämtland.
Fest på lördag och hem igen på söndag.
Swisch hit och swosch dit. Känner mig som superman.
Dalarna den här helgen och Jämtland nästa.
Sedan "får" jag vara hemma och bara ta´t lugnt förutom helgen efter nästa då förstås, när jag skall ha fest,  men SEDAN får jag åka ut till husvagnen och bara vara.
Då är vi inne i juni.
Jag säger ju det....
Hur faan skall man hinna med å leva?

God morgon förexten!


1 kommentar:

  1. ....om man inte lever här och nu...när ska man då leva??

    SvaraRadera