fredag 20 december 2013

Ett...BOOM!!

En liten dag kvar på jobbet.
Fredag å sedan ledig.
Smaka på det ordet.
L*E*D*I*G*!
Jullov... eller, det får ju inte heta jullov längre. På Luddes skola säger man vinterlov eftersom inte alla firar jul.
Ja ja, det är en annan diskussion, vad man har för åsikter om detta.
Vi skall i alla fall vara hemma tillsammans i över två veckor och det känns jätteskönt.
Den 7 januari börjar jag igen.
Men först en sista dag på arbetet.
Nio timmar.
Nyss var det nedräkning på dagar och nu är jag nere på att räkna timmar :)
Börjar min ledighet med en trevlig julfest hemma hos fina Fia med härliga kollegor.
Maten som jag skall ta med mig blev bra. Har inte smakat ännu men det luktade gott är jag tog ut min paté ur ugnen i går.
God mat och vin samt trevligt sällskap är ett bra sätt att starta sitt jullov med.
Om det är lugnt på jobbet i dag så kan jag få sitta och uppdatera hemsidan. Det blir så hattigt när jag bara sitter en timme här och där. Jag måste få sitta under några sammanhängande timmar för att det skall bli bra. Du vet ju själv hur fort tiden går när man sitter framför en dator.
I dag är det alltså den 20 december. Om precis en månad, den 20 januari får vi nycklarna till huset.
Du kan tro att jag längtar.
Jag ser framför mig hur vi kommer till ett tomt och kallt hus och tillbringar hela den första helgen där med att ställa i ordning och måla möbler, hänga upp tavlor och gardiner. Jag har redan börjat att tvätta och lägga undan sån´t som skall vara i huset.
Jag har redan börjat planera hur vi skall komma upp med alla våra saker.
Det är svårt att koncentrera sig på julen när man går och längtar efter detta.
Hur var det nu då?
Carpe Diem.
Leva i nuet.
Ta vara på dagen.
Inte leva där och då, utan vara här och nu.
My ass!
Försök med det du när man har köpt ett nytt hus som bara står och väntar på att få bli inrett.
Nu skall jag sätta lite fart här. Steka mig ett ägg och ta på mig ögonen, önska dig en skön fredag och hoppas att vi ses vid horisonten!
Ha´t !




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar