tisdag 3 december 2013

Velar hit och dit

Jag kan inte bestämma mig för hur jag skall äta.
Jag hade svårt att sätta igång med kaloriräknandet efter semestern så för några veckor sedan började jag med LCHF.
Men nu fuskar jag där också. Eller fuskar och fuskar, jag måste äta kalorier på jobbet eftersom proteinerna inte räcker till. Det är för lite grönsaker och proteiner i förskolans mat.
För att bli mätt så måste jag äta lite kolhydrater också.
Jag kan inte äta både fett OCH kolhydrater så nu känns det som om jag måste börja käka lågkalorimat igen.
Jag är så tudelad just nu.
Jag kan inte äta allt det där fettet för jag mår illa av bara tanken.
Jag får finnar och jag känner mig inte fräsch.
Jag mådde mycket bättre när jag räknade kalorier.
Men det är så svårt att börja igen.
Jag har verkligen ingen inspiration.
Men jag vill verkligen gå ner i vikt.
Eller vill jag det?
Är vilja och karaktär samma sak?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar