lördag 21 december 2013

Stämma på julen men inga grisar i luften.

I dag har vi lilla julafton här hemma.
Julmusik på Spotify, gröt som kokar på spisen.
Ljus på bordet.
Ja, jag känner faktiskt lite julstämning i dag.
Tårarna kom nyss. Känslan över att julen är här och ledigheten äntligen är ett faktum blev för överväldigande tillsammans med ljuv julmusik.
Alla pojkarna kommer hem och jag hoppas på en skön och mysig lördag tillsammans.
Vi delar ut julklapparna i dag eftersom vi inte har plats att ta med alla julklappar upp i bilen i morgon.
Ja, julstämningen har infunnit sig i mitt hjärta i år också. Äntligen!
Grisar i luften är det dock inte, dvs svinkallt.
Jag citerar Dimitris från Grekland när jag säger så.
" Vi har stämma på julen och grisar i luften"
Det svenska språket är inte alltid helt lätt att förstå sig på :)
Jag önskar dig en skön lördag och stressa inte ihjäl er där ute.
Ho ho ho...
...finns det några snälla bloggläsare här?


1 kommentar:

  1. God Jul önskar vi er alla! Ta det lugnt upp hit till Jämtland! Julkram <3

    SvaraRadera