torsdag 9 juni 2016

Försäkringskassan alltså...

Det senaste läkarintyget är inte godkänt av flera anledningar.
Han ifrågasätter varför jag inte kan ta ett arbete där jag inte behöver gå, stå, sitta, där jag inte har vilande värk.... Mm mm.
Jag fattar ingenting.
Min läkare har skrivit att jag skall opereras  den 20/6 men det struntar min handläggare på FK i. Han menar... Jag vet inte vad han menar??.
Jag har snackat med honom två gånger och jag förstår ingenting.
Nu hade jag honom på tråden i går igen, men jag satt i bilen och körde, blev lite stressad så jag frågade inte allt som jag ville fråga. Typiskt!
Såg nu att jag bara kommer få 4900kr i lön till midsommar. Kul!
Det är liksom inte nog med att jag sitter här och har värk från helvetet, nä man skall även oroa sig för pengarna hela tiden.
Hur skall jag klara mig på så lite pengar i sommar?
Det är ju inte ens mitt fel att jag sitter här fortfarande oopererad.
Läkarvården och försäkringskassan kan ta sig i arslet!


2 kommentarer:

  1. Jag hittade till din blogg via Klimakteriekärringarna.

    Jag har stadigvarande sjukersättning sedan 3 år tillbaka pga. kronisk depression, men jag kämpade med FK i 10 år. Nu förstår jag att de jävlas även med de som har fysiska sjukdomar. Det är förnedrande att behöva försvara sig och förklara hela tiden! Det tar på krafterna. Du har min fulla förståelse! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ditt stöd. Ja, det tar på krafterna när man har djävulsk värk hela tiden, att samtidigt bråka med FK och oroa sig för pengar. ❤️

      Radera