söndag 26 juni 2016

Trött och sur

Somnade kl 22.00 i går.
Sov till 04.00.
Vaknade av värk, tog en tablett.
Slumrade i en timme till och sedan har jag varit vaken,
I dag är ingen bra dag. Måste ta medicin ofta och mitt ben känns som en stor zeppelinare. 
Det är varmt och kvavt och mitt humör är gräsligt. Tycker synd om Jonny som måste vara hemma med mig i en hel vecka till.
Nej, i dag är ingen bra dag.
Han säger att det går bra och att han gärna gör detta för min skull men jag vet inte om jag pallat om rollerna vore ombytta??
Jo, det hade jag väl... Men ändå...
Känner mig så gnällig bara.
Som en tjurig treåring som bara vill lägga mig på golvet och sparka med både armar och ben.
Jag vill skrika högt att jag inte pallar mer nu, vill inte ha mer värk, vill inte gå med kryckor, vill sova på sidan eller på magen och jag vill att allt skall vara över nu.
Det har inte ens gått en vecka efter operationen, jag vet.
Men i dag är ingen bra dag.
I morgon känns nog allt mycket bättre, tror jag, hoppas jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar