tisdag 21 juni 2016

Värk

Jag har fött tre barn utan bedövning. Jag har haft ständig värk i mitt knä i snart tio år.
Jag har opererat min båda ögon och gjort en titthålsoperation i mitt högra knä.
Jag trodde jag visste vad värk var.
Det gjorde jag INTE!
Inte förrän i natt och i morse.
Då fick jag erfara vad värk var.
Hade jag vetat hur ont jag skulle ha efter operationen så vette tusan om jag hade gjort den.
Låret på det opererade benet krampade i flera timmar. Inget morfin hjälpte.
Kl 02.00 fick jag Stesolid och Morfin intravenöst.
Känslan när smärtan lättade var obeskrivlig.
Nu går jag på morfin i tablettform. T om sjukgymnasten låter mig vara ifred och vila för hon läste i journalen hur ont jag har/haft.
Jag har varit uppe på och gått två gånger sedan i går kl 19.
Mitt sår tokblöder så fort jag rör mig.
Nä fy faan.
Det här med att byta en knäled var ingen dans på rosor inte.
 

2 kommentarer: