torsdag 1 september 2016

Inte hela sanningen

Det du läser här, på min blogg visar en del av vem jag är.
Absolut inte hela mig.
Jag berättar här det jag vill att du skall veta om mig. Eller rättare sagt, det som det inte gör något att du vet.
Jag lämnar ut endast det som jag själv väljer att lämna ut.
Detsamma gäller på Facebook, snap och Insta också.
Jag får ibland höra att människor bildar sig en uppfattning om mig, om vem jag är, endast baserat på saker som jag skrivit i olika sociala medier.
Jag vill bara säga att du skall ta det du ser och läser med en nypa salt.
Jag skriver om mig och mitt liv, men det är ändå inte hela sanningen.
Jag menar inte att jag ljuger ihop historier och skriver ner dem, men lite fabulerar jag runt för att det skall bli en bra historia.
Jag har flera gånger, från olika håll, den här sommaren fått höra om mina alkoholvanor t ex. Jag vill ju tro att det är av omtanke om mig, men samtidigt blir jag lite stött. Jag har inga alkoholproblem och jag dricker absolut inte mer alkohol än de flesta av mina vänner, snarare mindre faktiskt.
Allra helst inte den här sommaren när jag varit helt nykter två tredjedelar av hela sommaren.
Men där ser man hur människor bildar sig  en uppfattning om mig baserat endast på vad de läser i bloggen och på Facebook.
Om jag fr om nu inte visar ett enda foto på mig när jag dricker alkohol, blir jag nykterist då?
Nä! Lika lite som jag är alkoholist för att jag visar att jag sitter med ett glas vin då och då.
Detta var bara ett av många exempel på vad människor tror om mig. Jag har också fått höra att jag och Jonny har det perfekta äktenskapet eftersom vi aldrig bråkar.
Moahaha! Så bara för att jag inte skriver och berättar om våra gräl så har de inte hänt, eller vad då?
Vi har varit tillsammans varje dag, varje minut i två månader den här sommaren. Tror inte du att vi har tjafsat och bråkat en enda gång på hela sommaren?
Fortsätt gärna läsa min blogg men ta inte allt jag skriver på blodigaste allvar. Det blodigaste allvaret i mitt liv skriver jag ändå inte om.
Tänk på det du läser som en bild på Instagram, du får bara se den filtrerade bilden av mig.

Med filter...
Den nakna sanningen...
Kram!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar