måndag 5 september 2016

Tre grejer

I dag har jag tre punkter på min agenda.
Ett:
Hämta nybil'n på Biltrean. De skulle ringa mig på morgonen så jag tar en bulle ner och hämtar henne. Hon skall väl döpas också. Får ta en funderare på detta. Jag tror jag skall döpa henne efter min mamma, Astrid Sylvia. Vad tror du om det?
Två: 
Kl 11 är jag bjuden på förmiddagsfika hemma hos min kollega och vän Ullis.
Det kommer bli mysigt att surra bort ett par timmar hos henne. Vi har inte pratar på länge.
Tre: 
När Jonny kommer hem i eftermiddag bär det av till Thun's igen. Jag hittade en billig och bra Triumph BH där sist så jag skall åka och köpa på mig ett par till, dessutom har jag lovat att byta ett par skor till Knut.
Det låter väl som en skön dag?
Men först kaffe!
Vi har köpt en ny matta också. Så skönt att äntligen få lägga på en matta med lite storlek, en matta som passar vår stora soffa. Jag har letat sedan vi flyttade hit för 11/2 år sedan och i går fick vi äntligen åka och hämta den.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar