fredag 14 oktober 2016

Allt är i sin ordning.

Nu har jag fått klartecken från min arbetsgivare att jag får fortsatt sjuklön av dem istället för från Försäkringskassan.
Jag har ringt min handläggare och han har förklarar för mig alla regler, så att allt skall gå rätt till.
Har ingen lust att bli återbetalningsskyldig för att man inte har gjort allt efter konstens alla regler.
Nu är min inkomst räddad i några månader framöver i alla fall.
Tack Uppsala kommun för att du hjälper mig.
Det är inte alla företag som går in och hjälper sina anställda på det här viset så jag känner mig förunnad.
Jag har också kommit igång bra med min träning och det börjar redan ge resultat.
I kväll är det fest och i morgon åker jag och Jonny till Hållen för en veckas höstsemester.
"Just i dag mår jag bra, just i dag är jag stark...."
Härligt att få börja helgen med goda besked och få ordning på alla papper och samtal. Det skall ni ha klart för er att vara sjukskriven är ett heltidsjobb det.
Man måste själv ha koll på allt och man måste själv orka ringa och fixa och trixa för att alla instanser skall bli nöjda.
Det är tur att man bara har ont i kroppen och inte är utbränd i knoppen, då vette tusan hur allt skulle ha gått??
God morgon och trevlig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar