torsdag 13 oktober 2016

Grattis Ludde!

Tjugotvå bast i dag alltså....
Var på jobbet i går och berättade att du fyller det i dag. Alla höjde på ögonbrynen en smula, du var ju bara sex år när jag började arbeta där.
De har inte riktigt hängt med i svängarna, om man säger.
Inte jag heller faktiskt. Det är svårt att förstå att ens barn är vuxna. 
Var tog tiden vägen?
Här bär jag dig.
Det är hösten 1994 och jag har just fyllt 28 år. Vi bor på Vetevägen 33 i Torvalla/Östersund.
Mitt tredje barn är snart här.
Alla frågar mig om jag längtar efter en flicka nu, men jag känner mig ganska säker på att du är en pojke.
I dag är det 22 år sedan du kom.
Jag kommer ihåg att årets första snö dalade ner över Jämtland samma dag vi lämnade BB det året.
Jag kände på mig att det var sista gången jag födde ett barn, sista gången jag låg på BB och sista gången jag fick göra allt det där underbara som det innebär att föda ett barn. Det kändes lite vemodigt och därför satt jag och memorerade bilderna utanför fönstret i mitt huvud, medan jag väntade på att familjen skulle hämta oss.
Grattis på födelsedagen älskade Ludwig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar