onsdag 22 december 2021

Inge stress här inte

Sitter och väntar på Jonny.
Vi skall åka till Hållen och fira jul kväll.
Jag är ledig i morgon och jag kunde kompa ut halvdag i dag också.
Åkte till Gränby och handlade den sista maten, herreguuud så mycket folk.
Den andra maten ligger redan i kylskåpet i Hållen, den handlade jag när jag var där senast.
Det är ju långt datum på det mesta. Hälften av maten har ju ”barnen” med sig eftersom vi kör knytis i år.
De åker också upp ikväll.
I morgon får vi samsas om spisen när vi skall förbereda det där sista.
Jag har köpt det mesta i år för att inte behöva känna någon stress, men en del har jag gjort, t ex, en sort kakor, knäck, ischoklad och gravad lax.  Ikväll kokar jag revbenen och i morgon griljerar vi dem och sedan gör jag alltid skinkan från grunden. Kan inte äta den där färdigkokta. I år skall jag försöka mig på att göra egen rödbetssallad också, den köpta är det ju så mycket socker i. Knut har trillat köttbullar och gjort sill och Calle står för Janssonsen i år. De fick tag på ansjovis till slut, som tur var.
Klapparna blev klara förra helgen och julpyntade gjorde vi för 2 veckor sedan.
Det är roligt med jul när man får ta det i din egen takt och bara göra det man själv vill utan en massa måsten.
Städningen får också bli som det blir. Här hemma i stan köper vi ju den tjänsten och i Hållen hjälps vi åt att hålla snyggt.
Har heller inga krav på att det skall knäskuras till jul.
Nu längtar jag till att få komma upp fira jul med min härliga familj.
En saknas ju förstås, men det vet du ju redan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar