måndag 27 december 2021

God fortsättning

Det blir liksom lite antiklimax när julen är över. 
De dagarna går så fort och helt plötsligt sitter man här i ett tomt och tyst hus.
Det var två underbara dagar och nu har alla åkt åt varsitt håll.
I morgon åker vi hem till stan. Vi är bjudna på 60-års kalas och dessutom så längtar jag hem.
Jag vill sova i min sköna säng och jag vill göra färdigt 
min tavelvägg över soffan.
Jag vill bara lata mig i min nya lägenhet innan det är dags för nyår.
Jag älskar mitt hus på landet men just nu vill jag hellre vara hemma i stan.
Dessutom så skall vi låna ut vårt hus över nyår. De som kommer har en hund som är skotträdd och här ute skjuts det inga raketer över huvud taget. Därför vill de komma hit så att deras gamla hund inte skall behöva vara rädd. Jättefint tycker jag. Det känns bra att kunna hjälpa till, vårt hus står ju ändå tomt här ute.
Äntligen börjar julmaten ta slut, det blev ju massor ändå trots att vi ”inte skulle göra så mycket mat i år”. 
Haha… just nu har jag en potatisgratäng i ugnen och till den tar vi de sista köttbullarna, prosciutton från Jokkmokk och den rosépeppargravade laxen.
Men till gratängen är färdig så smuttar jag på en Calvados och önskar dig en god fortsättning.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar