söndag 19 december 2021

Sundbyholms slott

Så är vi hemma igen efter 48 timmar i slott och herrgårdsmiljöer.
Vi bodde i lyxsvit i herrgården som låg alldeles bredvid slottet.
På fredag åt vi god tapas som jonny fixat, vi badade och bubblade och somnade tidigt i finaste sängen.











På lördagen startade vi med hotellfrukost och sedan julhandlade vi i Eskilstuna på Tuna Park.
Jag åkte ifrån min plånbok, men som tur var då hade jag min reservplånbok med mig (han kallas även för Jonny ibland).
Det blev många klappar och även lite shopping till mig själv (en julklänning, silversmycken och en snygg väska).
Sushilunch blev det och sedan en kaffe caramell på Espressohouse.




Åter tillbaks på slottet på eftermiddagen med mer bad, mer bubbel och sedan julbord med tillhörande teater på kvällen.





Vems mormor är det som sitter där då?


Det var lite roligt att företaget som satt vid borden bredvid oss hette Munthers.
De som bokade oss trodde att vi också tillhörde dem men att vi var typ ägarna och att vi ville sitta för oss själva….. haha! Synd att vi inte visste det, då hade vi ju kunnat sätta upp vår räkning på det företaget… haha. Vi pratade med ägaren senare på kvällen och han tyckte det var lika rolig tillfällighet som vi.







Puss på dig min gubbe och tack för en supermysig helg

I dag är vi lite trötta och det var skönt att komma hem igen.
Nu längtar vi efter hundarna som varit i Hållen med Calle och Agnes hela helgen.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar