onsdag 29 januari 2014

Är det inte det ena så är det det andra, sa flickan när hon blödde näsblod!

Vaknar nu på morgonen och har ont i halsen, hostar slem och känner mig allmänt risig.
Är det inte typiskt?
Jag har ju precis blivit frisk från magsjukan!
Ingen feber dock, så en dusch på det här så skall jag nog bli som en människa igen.
Men är det inte typiskt va?
Tur att jag startar min arbetsvecka med en kortdag. 07.30-15.00.
Annars är det väl inte så mycket att tjöta om i dag.
Jobba, handla, kolla på husvagn åt Nina och Tony, fortsätta röja här hemma.
Det står fortfarande små prylar här och där som inte har sin plats.
Borde och och köpa en överhylla till vårt datasekretär på IKEA.
Köpa, köpa, köpa...det börjar bli dyrt det här. Borde köpa ny soffa också samt lite tavlor att ha på väggarna. Funderar på att göra foton på canvas att sätta upp i vardagsrummet. Fina svart/vita kort på familjen. Roliga och vackra kort från vardagen, sån´t gillar jag.
Egentligen längtar bara tills på fredag när vi får dundra ut till Hållen, bara jag och Jonny. Allt är i ordning, jag får gå runt och pula med det jag vill. Promenera runt i området och se mig omkring.
Är det så här det kommer att kännas nu? Veckorna är bara raksträckor fram till helgen? Då kommer det att bli en jobbig vår :)
Men först skall jag tydligen ta mig igenom tre dagar i förkylningens tecken. Aldrig får man må riktigt bra. Magsjuka, förkylning, ont här och ont där.....*suck och dubbelsuck!*.  Det enda bra med de här sjukdagarna är att jag blir bättre i min arm när jag vilar. Har inte lika ont i dag som förra veckan.
Är det inte det ena så är det det andra...

HOST HOST!.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar