torsdag 2 januari 2014

Min Callekille skall flytta nu.

I dag flyttar han, min fina kille.
Min pojke mitt emellan. Äntligen får han flytta i hop med sin Lina i ett eget litet bo för två.
Det är klart att det kommer bli skönt, man skall inte bo hemma när man är 23 år men jag kommer att sakna honom.
Hans humor och glada humör.
Men det är livets gång och nu blir fem till tre.
Vilken tur att inte Ludde skall någonstans ännu på ett tag i alla fall. Man får vänja sig vid en i taget som flyttar. Calle har ju faktiskt flyttat en gång förr men kom hem igen när det sket sig med lägenheten. Det är inte lätt att flytta hemifrån i den här staden inte.
Vilken tur att vi fortfarande bor i samma stad och i samma land alla fem. Vi fortsätter väl att träffas på söndagarna antar jag.
De klassiska söndagsmiddagarna blir viktiga när de skaffar egna liv och blir fullvuxna i från oss.
Jag är glad att de vill komma hem och träffa oss. Glad att de längtar efter varandra.
Det är väl inget som säger att syskon måste älska varandra men mina killar verkar göra det.
De har roligt och skrattar i varandras sällskap. De ringer varandra och träffas då och då för att de vill, inte för att de måste. Detta värmer i ett mammahjärta.
Det skulle kännas jobbigt om de inte ville umgås alls. De pratar t om om hur de vill hjälpa till att bygga ute vid vårt nya hus så att vi skall kunna vara tillsammans alla fem där ute med flickvänner och allt.
Roligt tycker jag.
Alla tre känner att VI har köpt ett fritidshus där vi kan vara tillsammans både sommar och vinter.
Flickvännerna längtar också. De är så rara.
Nu skall jag och Jonny ge oss ut och provköra bilar. Sedan skall vi åka på IKEA och köpa flyttkartonger. Jag skall börja packa lite pinaler som jag skall ta med till huset och Calle skall packa sina grejer så kör vi både honom och grejerna till lägenheten på kvällskvisten.
I kväll ryker julen. Nu är jag fett less på tomtar och kulor. Nu vill jag in med lite ljus och vår. Det är så här varje år. Nyårsaftonen hinner knappt förbi förrän jag vill ta bort all jul.
Men allra förs lite frulle innan jag tar tag i den här dagen alldeles för sent. Man är trögstartad när man haft semester så här länge :)
Jag och min fina Calle <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar