fredag 31 januari 2014

Feberfri

Jippi!
Det innebär att vi kan åka till stugan i eftermiddag. Det hade vi nog gjort ändå, vilda hästar kan inte hålla mig där ifrån. Jag kan ju gå där och vara sjuk lika väl som här hemma.
Skönt ändå att slippa feberhuvudvärken och ont i nacken som jag alltid får vid feber.
Hittade mina Strepsil i går och de lindrar faktiskt vid halsont.
I dag skall jag vila tills Jonny kommer hem från Sigtuna och sedan skall vi väl dra till Hållen.
Får se om jag orkar åka till Clas Ohlsson och köpa en vattenrenare. Vattnet där uppe ser lite brunaktigt ut, det smakar gott men det ser inte så fräsht ut. En vattenrenare som man sätter på kranen är nog inte så dumt.
Nina och Tony kommer ner i helgen för att kolla på "sin" husvagn men vi är inte hemma. De kan sova här ändå. Lika bra att vi inte är hemma förresten. Vi har ju inga extrasängar här hemma längre. Hoppas de kommer förbi stugan och kollar hur vi har det!
Lite senväg blir det ju men om man inte har bråttom så funkar det väl.
Skönt att jag känner mig lite piggare. Hoppas att det får vara så nu. Inga fler sjukdomar nu på ett tag. Jag har fått min beskärda del den här veckan, tycker jag. Skönt att det inte blev värre än vad det blev. Kunde ju ha legat och skakat i influensan nu om jag hade haft riktigt otur.
Ont halsen och feber i två dygn fick räcka, tycker jag.

Läste du min FB i går? Vi har fått ett erbjudande om att byta vår lägenhet mot en 3.5 på Kyrogårdsgatan!
Det är ett triangelbyte på G. Hon i stan skall få en två i Stockholm, vi tar hennes lägenhet i centrala Uppsala och de i Stockholm tar vår lägenhet.
Tja, tjejen verkar taggad att fixa själva bytet så vi får väl se hur det går. Alla skall ju bli nöjda med bytet så det är väl bara att sätta igång att kolla på varandras lägenheter.
En 3,5 vid Ekonomikum låter väl inte helt fel. Lite jobbigt på Valborg bara men annars helt ok. Man kan ju alltid åka bort på Valborg, eller så måste man vara hemma och kolla så att inte folk spyr och kissar på vår uteplats. Men det är ju bara Valborg en gång/år så det orkar man nog med.

Hallå där alla Jämtar som läser min blogg!
Jag skulle vilja ha ett sån´t där storsjöodjur i trä, som ser ut som ett Ö. var får man tag i ett sådant? Jag har kollat på nätet men hittar inget till försäljning någonstans. Kollade Flaggbutiken men de verkar inte ha souvenirer längre. Jag vill ha lite grejer med jämtlandsanknytning i mitt hus. Ett fult storsjöodjur, en Rödöurna mm mm. Någon som har något som ligger hemma och skräpar så får ni gärna skicka det till mig.

Över och ut!
Ett sån´t här menar jag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar